ANUNCI
Per Resolució del President d’Infraestructures.cat, en data 25 de març de 2025 s’han aprovat les bases específiques reguladores del procés selectiu per a la creació d’una llista d’espera de tècnics/es, de totes les especialitats existents a Infraestructures de la Generalitat de Catalunya, S.A.U. (Infraestructures.cat), amb la finalitat de cobrir llocs vacants amb caràcter temporal a les nostres seus territorials de Barcelona, Tàrrega, Girona, Manresa, Tarragona i Tortosa.
Amb la finalitat de donar la màxima publicitat a aquestes bases i convocatòria, el procés selectiu serà publicat, al menys, a la web d’Infraestructures.cat, al Portal Atri de la Generalitat de Catalunya, i al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC).
Contra aquesta convocatòria i les seves bases, que posa fi a la via administrativa, les persones interessades poden interposar una demanda davant la jurisdicció social, en el termini de dos mesos a comptar de l’endemà de la seva publicació, d'acord amb el que preveu l'article 69 de la Llei 36/2011, reguladora de la jurisdicció social. Igualment, les persones interessades podran interposar qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos.
Es fa pública la convocatòria i les bases següents.
BASES ESPECÍFIQUES REGULADORES DEL PROCÉS SELECTIU PER A LA CREACIÓ D’UNA BORSA DE TREBALL DE TÈCNICS/ES, DE TOTES LES ESPECIALITATS EXISTENTS A L’EMPRESA DE INFRAESTRUCTURES.CAT, AMB LA FINALITAT DE COBRIR LLOCS VACANTS AMB CARÀCTER TEMPORAL
Primera.- Objecte
1.1.- El procediment selectiu de personal laboral temporal possibilita l’establiment de processos de selecció més àgils, garantint sempre els principis d’igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.
Les presents bases específiques tenen per objecte la creació d’una borsa de treball de personal tècnic de tots els perfils amb titulació universitària que es poden trobar a la plantilla de l’empresa Infraestructures.cat.
Per disposar de més informació sobre l’organització i els perfils professionals de que disposa l’Empresa, es pot consultar la Plantilla i la Relació de Llocs de treball en aquest enllaç.
1.2.- Aquest procés selectiu s’aplicarà per a la incorporació de personal laboral temporal, atenent als supòsits següents, disposats a l’article 15 del Text Refós de l’Estatut dels Treballadors (TRET), i aquells altres que prevegi la normativa aplicable:
- Per circumstàncies de la producció,
- Substitució de persona treballadora
- Cobertura temporal d'un lloc durant el procés de selecció o promoció
Segona.- Places a seleccionar
Atès que la finalitat d’aquest procés selectiu és la creació d’una llista d’espera per cobrir necessitats temporals de caràcter sobrevingut, no procedeix la identificació de places concretes.
Tercera.- Funcions
Seran les funcions genèriques corresponents als llocs de treball que, segons determini la fitxa descriptiva corresponent, es poden cobrir mitjançant estudis de Grau, Màster, Doctorat (o la correspondència al MECES de les titulacions segons el RD 967/2014, de 21 de novembre) o altres titulacions universitàries equivalents.
Perfil tècnic/a superior i mitjà/na (característiques comuns):
Missió del lloc de treball
Garantir el bon funcionament d’aquelles tasques que té assignades dins del seu àmbit de responsabilitat, donant resposta a les necessitats dels seus clients interns/externs i tenint el compte els agents implicats, complint amb les directrius i requisits tècnics definits, amb la normativa vigent i amb el cost, termini i nivell de qualitat exigida, contribuint així al bon funcionament de l’empresa.
Funcions bàsiques
Les funcions de les diferents posicions classificades com a Tècnic/a s’ajustaran, totalment o parcialment, a les següents, tenint en compte que aquestes s’adequaran al nivell del lloc, classificat com a tècnic:
- Realitzar les tasques de la seva àrea d’acord amb els objectius i els criteris tècnics establerts pels seus caps, les necessitats dels clients, els procediments interns i els criteris de qualitat, cost i termini.
- Proposar, impulsar i implementar millores en els processos de treball, d’acord amb el seu cap.
- Fer el seguiment del resultat de les accions implementades per avaluar-ne l’impacte i decidir si s’han de proposar modificacions.
- Dirigir, coordinar i supervisar les actuacions del personal extern que té assignat, si és el cas.
- Col·laborar amb la resta de l’equip i els membres d’altres divisions, gerències i unitats de l’empresa per millorar eficiències i aconseguir bons resultats en les diferents actuacions.
Quarta.- Requisits específics de participació
Per tal de participar en aquest procés selectiu caldrà:
- Acreditar el nivell de suficiència de català (C1).
- Complir els requisits generals per participar en els processos selectius que estableix l’article 56 de l’EBEP:
- En tots els casos, caldrà acreditar la titulació i els requisits següents
- Haver complert 16 anys.
- Acreditar la titulació i altres requisits que, segons la fitxa descriptiva, es necessitin per cada lloc: Formació mínima de: estudis de Grau, Màster, Doctorat (o la correspondència al MECES de les titulacions segons el RD 967/2014, de 21 de novembre) o altres titulacions universitàries equivalents.
- No estar afectat/da per limitacions físiques o psíquiques que siguin incompatibles amb el desenvolupament de les funcions inherents al lloc. Les persones aspirants que es presentin amb discapacitat reconeguda igual o superior al 33 per cent hauran de presentar la certificació dels òrgans competents de les Administracions Públiques que acreditin la capacitat per a l’acompliment de les tasques que corresponguin al lloc ofertat.
- No estar inhabilitat/da per sentència ferma per a l’exercici de les funcions públiques, ni estar separat/da per sanció disciplinària al sector públic.
- Per aquells que no tinguin la nacionalitat espanyola o d’algun Estat membre de la Unió Europea, acreditar permís de treball vigent.
- Tenir capacitat funcional per al desenvolupament de les seves funcions.
- No trobar-se en cap de les causes d’incapacitat o incompatibilitat previstes en la legislació vigent en la matèria.
Els requisits de participació s’han de reunir en la data que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds.
Les sol·licituds es presentaran preferentment de manera telemàtica. Les persones interessades han d’inscriure's des de la pàgina web d'Infraestructures.cat.
A les sol·licituds, les persones aspirants declararan, sota la seva responsabilitat, que compleixen tots els requisits generals de participació i els específics d’aquesta convocatòria.
Les persones que sol·licitin alguna adaptació per realitzar les proves, l’hauran de fer constar expressament a la sol·licitud de participació i especificar de quin tipus (temps i/o mitjans materials).
El termini per a la presentació de sol·licituds serà de vint dies naturals a partir de l'endemà de la data de publicació al DOGC.
Amb la formalització i presentació de la sol·licitud els/les aspirants donen el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent.
Cinquena.- Admissió dels aspirants
L’identificador de les persones aspirants als processos selectius, s’adequarà a allò establert per la legislació en matèria de protecció de dades i amb l’objectiu de garantir l’anonimat durant la correcció de les diferents proves.
5.1 Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el President d’Infraestructures.cat o la persona en que delegui, dictarà una resolució en el termini màxim d'un mes, en el qual declararà aprovat el llistat provisional d'admesos/es i d'exclosos/es, que es farà públic a través de la pàgina web, com a únic mitjà de notificació. Aquesta resolució contindrà la identificació de les persones aspirants admeses i excloses amb noms i cognoms, amb la finalitat de garantir l’exercici dels drets previstos als articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, sobre abstenció i recusació i la legislació en matèria de transparència i accés a la informació pública i protecció de dades. També indicarà, si s'escau, els defectes que hagin causat les exclusions, així com el dia, l'hora i el lloc de començament de les proves i la composició nominal dels òrgans de selecció. No obstant això, la publicació referida es pot substituir per una notificació personal a cadascuna de les persones aspirants, d'acord amb el que preveu la normativa vigent.
5.2 Es concedirà un termini de deu dies hàbils per a esmenes i possibles reclamacions, si s'escau.
5.3 El llistat provisional de persones aspirants admeses i excloses es considerarà automàticament elevat a definitiu si no es presenten reclamacions. Les reclamacions que es puguin presentar es resoldran dins del termini dels 30 dies següents a comptar des de la presentació de les mateixes, i seran estimades o desestimades, si s'escau, en una nova resolució per la qual s'aprovarà la llista definitiva.
5.4 La resta d'anuncis es faran a la pàgina web d’infraestructures.cat o, si escau, d'alguna altra forma fefaent que acrediti que els aspirants els coneixen.
5.5 Als efectes d'admissió de les persones aspirants es tindran en compte les dades que aquestes facin constar a la sol·licitud i serà responsabilitat seva la veracitat de les mateixes. Es podrà requerir l'acreditació d’allò que consideri oportú, quan cregui que hi ha inexactituds o falsedats en les quals hagin pogut incórrer les persones aspirants, les quals podran ser excloses motivadament de la convocatòria en qualsevol moment si no compleixen els requisits.
5.6 Les errades de fet que es puguin advertir es podran esmenar en qualsevol moment del procés, d'ofici o a petició de l'interessat.
Sisena.- Tribunal qualificador
El tribunal qualificador estarà format per:
- President/a: La Direcció Adjunta a Presidència, o la persona en que delegui.
- Secretari/a: El Cap de la Gerència de Gestió de Persones i Organització, o la persona en que delegui.
- Vocal 1: La Direcció de Producció, o la persona en que delegui.
- Vocal 2: La Direcció d’Equipaments i Serveis Energètics, o la persona en que delegui.
- Vocal 3: La Direcció de Contractació, o la persona en que delegui.
- Vocal 4: La Direcció de Serveis Financers, o la persona en que delegui.
El tribunal podrà disposar la incorporació a les seves tasques d'assessors/es, amb veu però sense vot, limitant-se la seva actuació a prestar col·laboració en les respectives especialitats tècniques. L’assistència a les sessions dels vocals de l’òrgan de selecció, tindrà en compte els perfils i vacants corresponents a la relació per especialitats, sent necessària l’assistència d’almenys tres membres per la constitució de cada especialitat.
A les sessions dels tribunals podrà assistir-hi un/a observador/a designat/da a proposta dels Representats Legals de les Persones Treballadores, amb veu però sense vot.
Setena.- Desenvolupament del procés selectiu.
Fase de concurs. Valoració de mèrits
En relació a la fase de valoració de mèrits, indicar que es valorarà la documentació justificativa, fins a un màxim de 10 punts. El concurs no tindrà en cap cas caràcter eliminatori. La seva valoració es sumarà als resultats obtinguts a les proves anteriors, i d’acord a la següent informació específica:
Formació. (fins un màxim de 5 punts)
A. Formació reglada (general): Es tindran en compte totes les titulacions relacionades o rellevants per desenvolupar les funcions del lloc de treball, d’acord amb la taula que es correspongui segons el grup de la plaça convocada, sempre i quan aquest títol no sigui requisit per accedir a la convocatòria. La puntuació màxima a obtenir són 2,5 punts:
Postgrau o màster no reglat 1 punt
Màster universitari (reconeixement reglat) 1,75 punts
Titulació universitària 1,75 punts
B. Formació complementària: Es valorarà tota la que compleixi amb els requisits especificats a l’apartat corresponent d’aquestes bases. La puntuació màxima a obtenir són 2,5 punts, d’acord amb l’especificat en aquest apartat:
- General, que serà tota aquella formació d’interès en qualsevol lloc de treball a l’Administració, per exemple en matèria de prevenció de riscos laborals, atenció al públic, eines bàsiques d’ofimàtica, etc.
- Específica, que serà tota aquella formació relacionada amb les funcions d’un/a Tècnic/a. El fet que l'òrgan de selecció no consideri una formació com a específica no comportarà la seva consideració automàtica com a general. L'òrgan decidirà si la classifica en alguna de les anteriors categories, o bé la descarta per irrellevant.
Formació continuada (específica o general) relacionada amb el lloc de treball. Per obtenir la puntuació de cada persona es classificarà la formació valorable com a mèrit en específica i general i es sumarà el nombre d’hores per cada tipus. Es valorarà a raó de:
0,015 punts per cada hora de formació.
Experiència professional (fins un màxim 5 punts).
A. Experiència professional equivalent en qualsevol administració o entitat pertanyent al sector públic o a l'empresa privada o professionals lliures/autònoms. Serà tota aquella que sigui desenvolupada amb la mateixa categoria professional, o bé que clarament identifiqui que es realitzen les mateixes funcions, o que l’òrgan de selecció pugui determinar equivalent, atenent a les funcions desenvolupades i documentades. Es valorarà a raó de 0,05 punts per mes treballat.
B. Experiència professional relacionada en qualsevol administració o entitat pertanyent al sector públic o a l'empresa privada, o professionals lliures o autònoms. Serà tota aquella desenvolupada en tasques diferents de les incloses a l'apartat anterior però relacionades amb el lloc de treball, a criteri de l’òrgan de selecció. Es valorarà a raó de 0,025 punts per mes treballat.
L’experiència professional es valorarà tenint en compte la suma total dels dies treballats, d’acord amb el recàlcul de dies de l’informe de vida laboral (que homogeneïtza el temps treballat a jornada parcial) considerant, per tant, un mes treballat com a 30 dies naturals i en jornada completa.
Avaluació psicològica de competències i personalitat. Màxim 15 punts. No eliminatori.
Prova psicomètrica: Consistirà en una o més proves que compleixin els requisits de validesa i fiabilitat i hagin estat baremades, estandarditzades i tipificades en una àmplia mostra de població que permeti garantir la confiança en els resultats obtinguts.
Per continuar en el procés caldrà obtenir la qualificació d'apte/a. En el cas que la persona sigui declarada no apta, caldrà la realització d’una entrevista obligatòria de contrast que serà conduïda i valorada per un/a psicòleg/a.
L’assistència a l’entrevista psicològica de competències i personalitat, en cas d’estar convocat/da, és obligatòria. La no presentació comporta l’eliminació del procés selectiu. Les competències que s’avaluaran a l’entrevista seran:
- Anàlisi i resolució de problemes
- Habilitats comunicatives
- Auto desenvolupament personal
- Treball en equip
- Flexibilitat i adaptació
- Gestió emocional eficaç
Les persones aspirants que hagin superat la fase anterior, seran ordenades de major a menor puntuació a partir de la nota que resulti del sumatori de valoració de mèrits. En funció de les necessitats i del nombre de persones a entrevistar, es podrà acordar prioritzar un determinat número d’entrevistes, començant sempre per les persones que hagin obtingut una millor puntuació.
Els mèrits exigits s’acreditaran de la manera següent:
Els documents presentats podran ser còpies fefaents dels originals.
La valoració dels serveis prestats en l’àmbit d’una administració pública o d’una empresa del sector públic, en virtut d’un nomenament o d’un contracte de naturalesa laboral, es farà a través de la certificació de la Secretaria o de l’òrgan competent, en el qual haurà de constar de forma clara i expressa el càrrec de l’òrgan que té la competència per expedir el certificat, o el de l’òrgan en qui delegui, i el grup, el règim jurídic, l’especialitat de les funcions, la jornada desenvolupada i el període concret de prestació dels serveis, o aportant còpia del contracte laboral o de l’informe de vida laboral emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social, en els quals haurà de constar expressament la categoria professional, la jornada desenvolupada i el període concret de prestació dels serveis.
La valoració dels serveis prestats en l’àmbit privat, en virtut d’un contracte de naturalesa laboral, es farà a través de l’aportació de còpia del contracte laboral o de l’informe de vida laboral emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social, en els quals haurà de constar expressament la categoria professional, la jornada desenvolupada i el període concret de prestació dels serveis.
A efectes de valoració dels serveis prestats es computarà un mes com a 30 dies naturals i, en els supòsits de dedicacions a temps parcial, la puntuació es computarà proporcionalment a la dedicació acreditada.
Pel que fa a la valoració dels mèrits acadèmics, només tenen validesa els títols, certificats, diplomes i altres documents expedits per organismes oficials, qualsevol de les administracions públiques, col·legis professionals o per centres d'ensenyaments oficials autoritzats.
Els diplomes acreditatius de titulacions acadèmiques poden ser substituïts pel document acreditatiu d'haver abonat la taxa acadèmica oficial establerta per a la seva expedició.
Els certificats i documents acreditatius de l'especialització i/o la capacitació professional es computaran només quan a criteri del Tribunal tinguin relació amb les comeses pròpies del lloc de treball.
El Tribunal desestimarà les simples declaracions i els altres justificants que deixin lloc a dubtes sobre l'autenticitat dels mèrits o sobre la seva equivalència o prevalença respecte dels requerits, així com els documents que no continguin informació suficient per valorar adequadament aquests mèrits.
El Tribunal podrà recaptar formalment dels interessats els aclariments o, si s'escau, la documentació addicional que consideri necessària per a la comprovació dels mèrits al·legats.
Vuitena.- Qualificació definitiva
L'ordre de qualificació definitiva estarà determinat per la suma de les puntuacions obtingudes en el conjunt dels exercicis, havent-se superat totes les proves eliminatòries. En cas d'empat en la puntuació final, l'ordre s'establirà a favor de l'aspirant que hagi obtingut la puntuació més alta en l’avaluació psicològica de competències i personalitat.
Novena.- Llista d'aprovats i constitució de llista d’espera
Un cop realitzades totes les proves previstes, la Gerència de Gestió de Persones i Organització
publicarà l’acta del tribunal qualificador on es constitueixi la llista d’espera, amb el detall de les persones aptes, ordenades per ordre de puntuació, categoria i branca o sector professional.
Es concedirà un termini de cinc dies hàbils per a esmenes i possibles reclamacions, si s'escau.
El llistat provisional de persones aspirants declarades aptes provisionalment es considerarà automàticament elevat a definitiu si no es presenten reclamacions. Les reclamacions que es puguin presentar es resoldran dins del termini dels 30 dies següents a comptar des de la presentació de les mateixes, i seran estimades o desestimades, si s'escau, en una nova resolució per la qual s'aprovarà la llista definitiva de persones aptes per formar part de la borsa.
Una mateixa persona podrà aparèixer relacionada en les llistes per especialitat corresponents a les categories de tècnic/a, sempre i quan ho hagi especificat a la sol·licitud de participació. En aquest cas, en funció de la seva titulació acadèmica i del seu perfil competencial, podrà rebre ofertes d’una o altra categoria.
Dècima. Funcionament de la Borsa
Les persones aspirants que hagin superat el procés de selecció passaran a formar part de la borsa de treball per ordre de puntuació per cobrir les necessitats de contractació de Infraestructures.cat dins de cada lloc de treball objecte d’aquesta convocatòria, així com també per a cobrir substitucions derivades de qualsevol incidència o vacants temporals que puguin donar-se a Infraestructures.cat (ja sigui per a cobrir possibles suplències derivades de baixes per incapacitat temporal, maternitat/paternitat, vacances, suspensions de contractes, renúncies i altres situacions que posin de manifest la necessitat de substituir temporalment personal de Infraestructures.cat).
Les persones candidates que s'incloguin en la borsa, restaran a l'espera de ser cridades per Infraestructures.cat, per ordre de puntuació, quan es produeixi la necessitat de contractació temporal.
La duració d'aquesta borsa serà fins a als 2 anys a comptar de la publicació dels resultats definitius. Es farà la comunicació de forma telemàtica i s'intentarà la comunicació fins a un màxim de tres vegades.
La renúncia a ocupar la plaça habilita a Infraestructures.cat a la crida del següent en l'ordre.
S'entendrà que s'ha renunciat si en el termini de 2 dies hàbils no s'accepta la proposta.
El funcionament de la borsa serà dinàmic, d'acord amb els següents supòsits:
- Si una persona rebutja una oferta, es proposarà la següent persona en ordre de puntuació, i així successivament.
- El rebuig d'una primera proposta comportarà que la persona quedi en situació d'inactiva i no se la tornarà a avisar, fins que no comuniqui que té disponibilitat.
- Quan aquesta persona torni a tenir disponibilitat, serà admesa de nou a la bossa i ocuparà el lloc a la llista que va obtenir en el moment del concurs.
- Si una persona que està en situació d'actiu a la borsa rebutja una segona oferta, perdrà la prioritat que li atorgava la puntuació i passarà a ocupar l'últim lloc de la llista.
- Quan una persona seleccionada finalitzi la substitució/contractació temporal a Infraestructures.cat, tornarà a ocupar el lloc en la borsa que va obtenir en el moment del concurs.